Αναγνώστες

Γιατὶ τὸ ξέρω· πιὸ βαθιὰ κι ἀπ᾿ τὸν πηχτὸν ἀστρόφως, κρυμμένος σὰν ἀετός, μὲ περιμένει, ἐκεῖ ποὺ πιὰ ὁ θεῖος ἀρχίζει ζόφος, ὁ πρῶτος μου ἑαυτός... ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

ΕΙΜΑΙ ΣΥΡΟΣ



Είμαι Σύρος.
Είμαι εξόριστος μέσα κι έξω απ’ την πατρίδα μου
και βαδίζω με πρησμένα πόδια στις λεπίδες.
Είμαι Σύρος: Σιίτης, Δρούζος, Κούρδος, Χριστιανός,
είμαι Αλαουίτης, Σουνίτης και Κιρκάσιος.
Η Συρία είναι η γη μου.
Η Συρία είμαι εγώ.
Η φατρία μου είν’ η μυρωδιά της πατρίδας μου
στο χώμα μετά τη βροχή
και η Συρία μου είναι η μόνη θρησκεία.
Είμαι γέννημα αυτής της γης — όπως τα μήλα, οι ελιές,
τα ρόδια, οι πικραλίδες, η μέντα, οι κάκτοι, τα σύκα και τα σταφύλια…
Σε τι χρησιμεύουν οι θρόνοι σας,
ο αραβισμός σας,
τα ποιήματα
και οι ελεγείες σας;
Θα φέρουν πίσω οι λέξεις σας το σπίτι μου
κι αυτούς που σκοτωθήκαν
κατά λάθος;
Θα στεγνώσουν δάκρυ σε αυτό το έδαφος;
Είμαι γιος κείνου του πράσινου παράδεισου,
της γενέθλιας πόλης μου∙
μα σήμερα, ψοφάω απ’ την πείνα και τη δίψα.
Το καταφύγιό μου είναι οι άγονες σκηνές στον Λίβανο και στο Αμμάν∙
όμως, δεν θα με θρέψει άλλη γη
τους σπόρους της — εκτός απ’ την πατρίδα μου∙
κι ούτε όλα τα σύννεφα
στον ουρανό
δεν θα σβήσουν τη δίψα μου.


Μετάφραση: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος.
http://alonakitispoiisis.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: