Αναγνώστες

Γιατὶ τὸ ξέρω· πιὸ βαθιὰ κι ἀπ᾿ τὸν πηχτὸν ἀστρόφως, κρυμμένος σὰν ἀετός, μὲ περιμένει, ἐκεῖ ποὺ πιὰ ὁ θεῖος ἀρχίζει ζόφος, ὁ πρῶτος μου ἑαυτός... ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Τιμώντας τη μήτρα μου

Τιμώντας τη μήτρα μου

Καθένας μέσα μου είναι ένα πουλί.
Χτυπώ όλα τα φτερά μου.
Θέλησαν να σε αποκόψουν
αλλά δεν θα το κάνουν.
Είπαν πως ήσουν απύθμενα κενή
αλλά δεν είσαι.
Είπαν πως ήσουν άρρωστη προς ετοιμοθάνατη
αλλά λάθος κάναν.
Τραγουδάς σαν ένα κοριτσόπουλο.
Σκισμένη δεν είσαι.
Γλυκό φορτίο,
τιμώντας τη γυναίκα που είμαι
και την ψυχή της γυναίκας που είμαι
και την πρωταρχική ύπαρξη και την τέρψη της
για σένα τραγουδώ. Τολμώ και ζω.
Χαίρε πνεύμα. Χαίρε ποτήριον.
Ασφαλίσου, προστατεύσου. Προστάτευσε ό,τι στ' αλήθεια
νόημα εμπεριέχει.
Χαίρε γη των αγρών.
Καλώς ήρθατε ρίζες.
Κάθε κύτταρο έχει ζωή.
Υπάρχει αρκετή εδώ να ευχαριστήσει ολάκερο έθνος.
Τα αγαθά της επαρκούν ώστε ν' ανήκουν στις μάζες.
Κάθε ανθρώπινο ον, κάθε κράτος θα έχουν να το λένε,
«Ηταν τόσο καλή χρονιά που μπορεί και να ξαναφυτέψουμε
και να υπολογίζουμε σε θερισμό.
Μια φυτασθένεια είχε προβλεφθεί και ήδη εξοντωθεί».
Πολλές γυναίκες τραγουδάνε σε συμφωνία
μία στην παπουτσοβιομηχανία καταράζεται τη μηχανή,
μία στο ενυδρείο περιθάλπει μια φώκια,
μία κάθεται νωθρή στης Φορντ της τον τροχό,
μία στα διόδια εισπράττει,
μία δένει τον ομφάλιο λώρο μοσχαριού στην Αριζόνα
μία μεταπουλά μαυραγορίτικο τσέλλο στη Ρωσία,
μία βγάζει πήλινα δοχεία από φούρνο της Αιγύπτου,
μία τους τοίχους του δωματίου της βάφει σε χρώμα σελήνης,
μία πεθαίνει ενθυμούμενη κάποιο γεύμα πρωινό,
μία τεντώνεται στην ψάθα της στην Ταϊλάνδη,
μία καθαρίζει τον πισινό του μωρού της,
μία κοιτά έξω από ένα τζάμι βαγονιού
στη μέση τού Ναϊρόμπι και μία είναι
οπουδήποτε και μερικές είναι παντού και όλες
μοιάζουν να τραγουδούν, αν και κάποιες δεν μπορούν
να τραγουδήσουν νότα.
Γλυκό φορτίο,
τιμώντας τη γυναίκα που είμαι
άσε με να κρατώ ένα δεκάποδο μαντήλι,
άσε με να παίζω ταμπούρλο για τα δεκαεννιάχρονα,
άσε με να κρατώ κούπες για την προσφορά
(αν είναι αυτός ο ρόλος μου).
Ασε με να μελετήσω τον καρδιαγγειακό ιστό,
άσε με να εξετάσω τη γωνιακή απόσταση των μετεώρων,
άσε με να ρουφήξω απ' το μίσχο των λουλουδιών
(αν είναι αυτός ο ρόλος μου).
Ασε με να πλάσω μερικές μορφές φυλών
(αν είναι αυτός ο ρόλος μου).
Γι' αυτό που το σώμα χρειάζεται
άσε με να τραγουδήσω
για το δείπνο,
για το φιλί,
για το πρέπον
ναι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: