Αναγνώστες

Γιατὶ τὸ ξέρω· πιὸ βαθιὰ κι ἀπ᾿ τὸν πηχτὸν ἀστρόφως, κρυμμένος σὰν ἀετός, μὲ περιμένει, ἐκεῖ ποὺ πιὰ ὁ θεῖος ἀρχίζει ζόφος, ὁ πρῶτος μου ἑαυτός... ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Το ίδιο και το αντίθετο


 

Το αντίθετο ενός άντρα καθαρού είναι το βρώμικο νερό.
Το αντίθετο της θάλασσας είναι μια τυφλή γυναίκα.
Αυτός που γκρεμίζει μια γέφυρα, φτιάχνει ένα γκρεμό.
Οι ουλές είναι χτυπήματα που ποτέ δεν ξεχνιούνται.

Υπάρχουν αλήθειες χωρίς όριο
και υπάρχουν πράγματα που τελειώνουν
τα ποτάμια είναι Machado·
εγώ σ' αγάπησα σε τάφο ανοιχτό·
οι σκορπιοί λάμπουν στο φως του φεγγαριού
και μετά γίνονται, ξανά, δηλητηριώδεις και σκοτεινοί.

Έτσι είναι, τόσο απλό.

Να παλεύεις στις στάχτες, είναι ν' αρνιέσαι τη φωτιά.
Μια λέξη ευτυχία είναι ένα πουλί που πετάγεται.
Ο θάνατος σου είναι κάτω απ' το δέρμα μου
το ίδιο όπως ένα έντομο σε ένα ποτήρι αντεστραμμένο.

Τι περισσότερο μπορώ να σου πω;
Ότι εγώ σ 'αγάπησα από βορρά σε νότο,
απύθμενα,
με νύχια και με δόντια,
χωρίς μυστικά,
χωρίς παγίδες.

Δεν θέλησα ν' ακούσω ακόμα μια φορά τη φωνή σου,
ούτε να κοιτάξω τις φωτογραφίες μας,
ούτε να δω τα γαλάζια σου δάχτυλα να χαϊδεύουν
τα σκυλιά που τρώνε τις σκιές της ζωής σου.

Θέλω μόνο σκοτάδι και καπνό.
Έχω έρθει για να πω ότι σε έχω ξεχάσει,
ότι θα επιστρέφω για να σε ξεχνώ κάθε μέρα,
κάθε μέρα απ' τις μέρες της ζωής μου.

Benjamin Prado
Μετ. Μαριάννα Τζανάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: