Αναγνώστες

Γιατὶ τὸ ξέρω· πιὸ βαθιὰ κι ἀπ᾿ τὸν πηχτὸν ἀστρόφως, κρυμμένος σὰν ἀετός, μὲ περιμένει, ἐκεῖ ποὺ πιὰ ὁ θεῖος ἀρχίζει ζόφος, ὁ πρῶτος μου ἑαυτός... ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Εζησα Σε Σπίτια Ποιητών

Έπειτα απομακρύνθηκα από τη γη
έζησα σε σπίτια ποιητών 
είχα τα κλειδιά απ’ όλες αυτές τις μεγάλες προσωπικότητες
που κάποτε έκλαιγαν επάνω στο γραφείο μου. 
Θα μπορούσα να σου πω τα ονόματά τους
θα μπορούσα να σου διηγηθώ τις ιστορίες τους
αλλά εσύ δεν ζήλεψες τα σώματά τους
μα τα ονόματά τους.
Με αυτά τα ονόματα αυτοί άνοιξαν το γυναικείο μου χρηματοκιβώτιο και με λήστεψαν, 
είναι αλήθεια,
απλώνοντας επάνω μου άπληστα χέρια:
όταν παρουσιάστηκα σε σένα
ήμουν τόσο αθώα, τόσο ανυπεράσπιστη
κι εσύ δεν αντιλήφθηκες καν
πως κανείς δεν με είχε διακορεύσει

. Το μυστήριο της γυναίκας είναι αυτό,
να περνάει πάνω από τα πεδία των μαχών
να βλέπει τον εαυτό της περικυκλωμένο από τόσους νεκρούς
που όμως αυτή δεν σκότωσε.
Είναι όλοι τους νεκροί επειδή ήθελαν ν’ αγγίξουν την ευτυχία
κι αυτό είναι ένα έγκλημα,είναι σαν να θέλεις ν’ ακουμπήσεις 
με το δάχτυλο την καρδιά του Θεού.
Ομως τώρα φεύγεις,
φεύγεις γιατί μ’ αγαπάς
και δεν θα ήθελα ποτέ να δω το κουφάρι σου πάνω σ’ ένα κρεβάτι
να με κατηγορεί για χρόνια. 

 [Μετάφραση : Ελσα Κορνέτη & Βασίλης Ρούβαλης]
 http://bibliotheque.gr/archives/36969

Δεν υπάρχουν σχόλια: