Αναγνώστες

Γιατὶ τὸ ξέρω· πιὸ βαθιὰ κι ἀπ᾿ τὸν πηχτὸν ἀστρόφως, κρυμμένος σὰν ἀετός, μὲ περιμένει, ἐκεῖ ποὺ πιὰ ὁ θεῖος ἀρχίζει ζόφος, ὁ πρῶτος μου ἑαυτός... ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Αειτάξιδο νετρίνο


====================

Απλώνω το άδειο μου χέρι στο φως

------------------------ επαιτώντας μερίδιο ζωής

Η αναμονή στο σκοτάδι μέγγενη

--------------- που σφίγγει του κροτάφους μου

Μόνο το όνειρο υπερίπταται

-------------------------- των κυκλώπειων τειχών

-------------------------------- που με περιζώνουν

Εκεί πίσω απ’ τα αόρατα κάγκελα

--------------------------------- γεύεσαι νοσταλγία

------ βυθοσκοπώντας τα παλιά σου ναυάγιά

Άφωνη έκσταση

------------- στο άρρητο των άστρων μυστήριο

Η γνώση χωλαίνει μπρος στο αίνιγμα

--------------------------- του αειτάξιδου νετρίνο

Ο μέσα μου ουρανός είναι τόσο απέραντος

----------------------- που το δρόμο μου βρίσκω

μόνο ακολουθώντας το ερωτικό μου άστρο

Ακόμα κι εκεί η πλάνη ελλοχεύει

------------- κρυφή χαράδρα του λόγου

------------------------------- χάσκει η χασμωδία

Ναι εκεί στο σκοτάδι κρύβεται το φίδι

---------------------------- στις ρίζες των βράχων

Η πτώση οφείλεται στην έλξη

κι η έκρηξη στον αδυσώπητο της βαρύτητας

---------------------------------------------------- νόμο

Από εκεί είναι που δραπετεύει το νετρίνο

και πορεύεται στην αιωνιότητα

------------------------- τον αειτάξιδο δρόμο του

Κι όμως η αιωνιότητα κρύβεται στη στιγμή

----------------------------------- που διαστέλλεται

Όταν ο έρωτας μαγνητίζει την πυξίδα μου

--- και χάνεται ο δρόμος μου στα μάτια σου

Κι όμως η αιωνιότητα κρύβεται στο θάνατο

-------------------- και στη γέννηση των άστρων

Στον αέναο κύκλο της τέφρας

που αναφλέγεται και γίνεται φως

---------------- φωτίζοντας τα ερέβη του χάους

Απλώνω το χέρι μου στο δίκιο

------------------------------ και δίκιο δεν υπάρχει

κελαηδάω στο κλουβί μου ελευθερία

------------------------ κι ελευθερία δεν υπάρχει

Η ελπίδα μου στην έκρηξη και στο νετρίνο

------------------------ που δραπετεύει αειτάξιδο

Στον Αρχάγγελο που αναγγέλλει

-------------- τα γεννητούρια των νέων άστρων

------------------------------------ που μας πρέπουν

Πως αλλιώς αφού η έκρηξη είναι η μητέρα

------------------- όλων όσων έχει ανάγκη η ζωή

---------------------- 24 Νοεμβρίου 2020

---------------------- Γιάννης Ποταμιάνος



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: